zondag 9 oktober 2011

seizoenen

Ik heb een grote voorliefde voor de zon, maar leven zonder de seizoenen lijkt me eigenlijk niets. Ik hou ervan als na de zomer de dagen korter worden en dat je langzaam de koelte gaat voelen van de winter,de bomen die steeds kaler worden en het naar binnen trekken met kaarsjes, de haard en andere gerechten en drankjes

Witte wijn en prosecco worden ingeruild voor rode,er staan weer stoof-potjes en peertjes op het menu en draadjesvlees staat te pruttelen. Het dekbed krijgt een dubbele lading, ik hang zwaardere gordijnen op en leg plaids over de banken. Langzaam worden de kerstspullen van de zolder gehaald en de buitenlichtjes opgehangen super gezellig allemaal.......................................en toch het duurt mij soms te lang.

Ik teken voor een lange nazomer en een vroeg voorjaar. Dus de herfst mag van mij heel langzaam inzetten in oktober,de winter duurt tot eind februari en de lente wordt vanaf maart direct gestart zonder zijn  staart te roeren of een witte hoed.

Nu geniet ik van het moment en droom lekker verder.................................goeie zondag.

Joris Ivens 1929

xoxo Rarda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat gezellig dat je langs kwam en bedankt voor je berichtje xoxo Rarda