vrijdag 26 augustus 2011

Julie&Julia

Gisteravond naar Juli&Julia gekeken een leuke film met MerylStreep en wat is zij toch in elke film goed. Het leuke is dat het over een blogster gaat die elke dag recepten kookt uit het kookboek van Julia Child. Het is een waargebeurd verhaal en dat is extra leuk.Natuurlijk is het hier en daar aangedikt, maar al met al erg vermakelijk.
Ze koken de heerlijkste recepten en lijken er ook van te genieten. Van het eten natuurlijk!! In veel films zitten de dames altijd zo te plukken en met kleine muizenhapjes te eten en lijken niet te genieten. En dat vind ik als eter en kookster erg vervelend om te zien. Het is bijna net zo erg als zout over het eten gooien vóór dat je iets geproefd hebt. Dat doe je gewoon niet!
De keuken in Parijs Van Julia Child vond ik ook al zo leuk. Ik kan niet wachten tot we met de keuken beginnen.Ik kook nu op een inductieplaatje en daar passen gewoon mijn pannen nauwelijks op. Ik mis mijn oude vertrouwde Boretti die nu opslagen ligt in de garage.
We zijn al aan het kijken voor wasbakken,kranen en koelkasten. Mijn koelkast heb ik aan zoon en schoondochter geschonken dus doe het nu ook met een kleiner exemplaar.
Vorige week vrijdag had ik grote groep met eet gasten, zoals jullie in een vorig blog konden lezen, en heb echt het eten wat ik zou serveren aangepast op de ruimte die ik heb om te koken. Dus warme en koude gerechten door elkaar en de BBQ erbij aan. Het was een succes.

Ik ben vanmorgen naar de markt gegaan, verse bloemen gehaald, koelkast en kasten zijn weer gevuld. Met de regen buiten zeg ik vanavond benen omhoog met een bubbeltje en lekkers erbij en natuurlijk volop kaarsen en misschien de haard.Gezellig!!

 Goed weekend x x x Rarda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat gezellig dat je langs kwam en bedankt voor je berichtje xoxo Rarda